loading...
پايگاه مقاومت بسيج اميرالمومنين شهرستان گلپايگان

  1. حنّا فاخوری کشیش سالخورده و معروف مسیحی که آثار او درباره فلسفه و ادبیات زبانزد است،در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار مرکز خبر حوزه از علاقه اش به امام علی و تدریس نهج البلاغه در برخی از کلیساهای لبنان سخن گفت و آزادی دینی مسیحیان ایران را ستود.  
  2. متن کامل گفت و گو با این کشیش 94 ساله تقدیم خوانندگان ارجمند می گردد:

* لطفا مختصری از روند تحصیلی و فعالیت‌های علمی و اجتماعی خودتان بگویید.

- من در یک مدرسه پاتریکی درس خواندم و دو سال پس از دروس فلسفی، وارد کلیسای حریصا شدم و به انجمن پدران روحانی در حریصا گرویدم.همزمان به تالیف و ترجمه در موضوعات مختلف ادبی و فلسفی اهتمام داشته و آثاری را از زبانهای لاتینی،یونانی و فرانسه به عربی ترجمه کردم.همچنین در اوقات فراغت مطالعه می‌کنم و مطالعه موضوعات اسلامی و عربی را دوست دارم. با جهان اسلام به ویژه مصر و شیوخ الأزهر هم روابط دوستانه و علمی دارم.

* ارزیابی شما از وضعیت گفت وگوی دینی در لبنان چیست؟

- پاره‌ای خشونت‌ها و تجاوزات کلامی مشاهده می‌شود ولی این مساله به امور محترم دینی در لبنان لطمه‌ای نمی‌زند.

* این موضوع در سطح علما و روحانیون چگونه است؟

علمای اسلامی در لبنان،علمای واقعا مورد احترامی هستند و تلاش می‌کنند به‌طور واقع‌بینانه و با توجه به واقعیت‌های زیستی موجود، با ادیان مختلف آسمانی تفاهم داشته باشند. من معتقدم که امور در طریق صحیحی پیش می‌رود. البته در همه‌ی اطراف، اشخاص نادری وجود دارند که از این قاعده مستثنا هستند ولی نباید به آن‌ها توجهی کرد.

 

ما برای امام علی بن ابی طالب ارزش و احترام قائلیم. او نزد ما از احترام بسیار زیادی برخوردار است. درباره امام علی و فرزندان او کتاب‌های جالبی تألیف کرده‌ام و اساسا زیباترین نوشت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا مطالب سایت مناسب است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 1,151